mrsgrip.blogg.se

Fru Grip har tankar om livet med två små barn och kampen att återfå formen (ja av något slag vore fint) och livets övriga små glädjeämnen tillsammans med herr Grip. Här inne presenteras den oglammiga nakna och osminkade vardagen, en småbarnsmammas dagliga cirkus!

Nedräkning

Kategori: Allmänt

Nu är det snart bara en månad kvar av min föräldraledighet! Precis som förra gången är det så klart blandade känslor. Den ena delen längtar ut och vill få lite mer intellektuell stimulans, jag har ju faktiskt ett riktigt roligt jobb! Den andra delen vill vara hemma och se killarna utvecklas och mysa. Tiden går så otroligt fort, nyss gick jag hem tjock och trött väntandes på en förlossning, vad hände? 
 
Måste uppdatera min jobbgarderob med en kavaj, någon snygg topp och troligtvis även nya kostymbyxor. Tror jag kommer gå i land med mitt mål och komma i min jobbkläder till mars. Fick på mig mina snyggare jeans, nu gäller det bara att få toppar, blusar och kavaj att sitta snyggt. Skor? Hmm behöver ett par snygga vinterskor som passar till kostymbyxor och kjol. 
 
Maken ligger i källare med nästan 40 graders feber så imorgon tror jag att jag tar med mini på shopping medan storebror är på föris. Gäller bara att mini är pigg nog. 
Kommentera inlägget här: