mrsgrip.blogg.se

Fru Grip har tankar om livet med två små barn och kampen att återfå formen (ja av något slag vore fint) och livets övriga små glädjeämnen tillsammans med herr Grip. Här inne presenteras den oglammiga nakna och osminkade vardagen, en småbarnsmammas dagliga cirkus!

Första fem

Kategori: Allmänt

Idag sprang jag mina första fem kilometer på ca 1, 5 år. Fantastiskt,  underbart, fenomenalt... ja ni förstår! Tog det väldigt lugnt i början och ökade farten successivt för att orka hålla "hållning" hela vägen. 32 minuter, trött men absolut inte slut. Hade orkat både längre och snabbare men försöker verkligen lägga band på min iver... Inte helt lätt när man har sjuk tävlingsinstinkt kombinerat med envishet. Rundade av med lite styrketräning på det pch och känner mig nu ganska nöjd i soffan. 
 
Imorgon ska jag få till magträning med Olga. Känner lite för väl hur svag core jag har. Skam den som ger sig! 
 
Nu sova
Kommentera inlägget här: