mrsgrip.blogg.se

Fru Grip har tankar om livet med två små barn och kampen att återfå formen (ja av något slag vore fint) och livets övriga små glädjeämnen tillsammans med herr Grip. Här inne presenteras den oglammiga nakna och osminkade vardagen, en småbarnsmammas dagliga cirkus!

Close up på total sömnbrist

Kategori: Allmänt

Vet inte när vi hade en hyffsad natt senast. Onsdag förra veckan? Sedan dess har det varit olika grader i helvetet men några timmar över nattenten har gått att få ihop, visst inte sammanhängande men ändå!
 
Med maken sjuk och värsta natten sedan E föddes ger jag er bilden som talar för sig själv;
 
 Man kan lätt tro att jag är 45, lätt!
 
Mellan fyra och sex har jag suttit i sängen och haft E halvsittandes sovande. Trodde ett tag att han höll på att få förkylningsastma men det var bara försök att andas genom snoret. Snorsug och nässpray i all ära men fem minuter senare kommer en nysning och fyller på den lilla näsan igen...
 
Gissar att maken inte kommer vara behjälplig närmsta dygnet. Idag behöver vi storhandla, känner mig supertaggad... Hoppas hoppas jag kan skicka A på föris så jag slipper åka med båda barnen!
Kommentera inlägget här: